حجت الاسلام آل هاشم: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

کراپ‌شده - حجت الاسلام ال هاشم

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد و مخاطبانشان احساس کنند در برابر توبیخ و تنبیه قرار نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه همه باید در برابر اجرای این فرضه دینی احساس مسئولیت کنند، اظهار داشت: یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند ما همین امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی (ره) نیز در همین راستا راه صحیح را به مردم نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر بایستی نیت ما رضای خدا باشد چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که امر به معروف و نهی از منکر را باید با استدلال گفت.

آل هاشم در ادامه به شیوه‌های گوناگون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: برای دوام و اثر گذاری بهتر فریضه امربه معروف و نهی از منکر باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار و عمل کنند که مردم آنان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تذکر لسانی را لازمه استمرار این فریضه عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعث بیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست.

وی در پایان به منویات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص فرضیه امر به معروف و از نهی از منکر اشاره کرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار خود با مسئولین کشور همواره به این فرایض الهی اشاره می کنند که نشان از اهمیت ویژه این فرایض برای رهبری انقلاب دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا